Ledelse (Virksomhedsstart): Forskelle mellem versioner
Boss (diskussion | bidrag) No edit summary |
Andreas (diskussion | bidrag) No edit summary |
||
(4 mellemliggende versioner af 2 andre brugere ikke vist) | |||
Linje 1: | Linje 1: | ||
== Organisation == | == Organisation == | ||
Vi forestiller os at vi ved opstart i danmark lejer et mindre kontor med tilhørende lagerplads. Kontoret vil blive brugt i forbindelse med den daglige drift at virksomheden, som primært vil bestå i at holde styr på de mange aftaler vi har rundt omkring i andre firmaer. Ligeledes er det herfra vi tager kontakt til de forskellige kunder vi samarbejder med, her tænkes der på forhandlere af tilbehør til biler. I forbindelse med udvidelse til Sverige vil vi ikke oprette et kontor i landet, men i stedet ansætte en sælger der har mulighed for at arbejde et par dage i København på vores danske kontor, og ellers arbejde som kørende sælger. Da vi regner med at omfanget af salget i tyskland er noget større, vil vi oprette en salgsafdeling, også baseret på et lejemål af et passende kontormiljø. | |||
== Ledelse == | == Ledelse == | ||
Til at starte med vil vi prøve at finde en privat investor, der ser en mulighed i vores fremtidige produkt og derfor ikke at bange for at skyde penge i projektet. I de første år vil firmaet ikke beskæftige ret mange folk, da forretningsmodellen går ud på at købe konsulentydelser i forbindelse med udvikling og produktion. Af denne grund vurderer vi at holdet bag firmaet sammen med den private investor er tilstrækkeligt, sammenlignet med hvad en bestyrrelse vil kunne bidrage med. | |||
Da vi på holdet primært besider den tekniske viden til udvikling af produktet vil det være nødvendigt at købe ydelser hos andre firmaer til bl.a: Regnskab, produktion og evt. hjælp med markedsføring. Vi forestiller os at indhente tilbud fra flere forskellige større revisionsfirmaer, omkring hvad det vil koste at styre regnskabet for et firma i vores størrelse. På denne måde spare vi tid i forbindelse med regnskab, og kan koncentrere os om udvikling. Vi har valgt at bruge samme model omkring produktion af vores produkt. I stedet for selv at stå for produktion og alt hvad det indebærer, f.eks. vedligeholdelse af maskiner osv, indhenter vi forskellige tilbud omkring produktion hos et firma der har specialliseret sig i produktion af elektronik. Vi har valgt at lade detailledet tage sig af markedsføring, og derfor sælge produktet tilsvarende billigere. | |||
[[Kategori:Virksomhedsstart]] | [[Kategori:Virksomhedsstart]] |
Nuværende version fra 9. dec. 2008, 11:50
Organisation
Vi forestiller os at vi ved opstart i danmark lejer et mindre kontor med tilhørende lagerplads. Kontoret vil blive brugt i forbindelse med den daglige drift at virksomheden, som primært vil bestå i at holde styr på de mange aftaler vi har rundt omkring i andre firmaer. Ligeledes er det herfra vi tager kontakt til de forskellige kunder vi samarbejder med, her tænkes der på forhandlere af tilbehør til biler. I forbindelse med udvidelse til Sverige vil vi ikke oprette et kontor i landet, men i stedet ansætte en sælger der har mulighed for at arbejde et par dage i København på vores danske kontor, og ellers arbejde som kørende sælger. Da vi regner med at omfanget af salget i tyskland er noget større, vil vi oprette en salgsafdeling, også baseret på et lejemål af et passende kontormiljø.
Ledelse
Til at starte med vil vi prøve at finde en privat investor, der ser en mulighed i vores fremtidige produkt og derfor ikke at bange for at skyde penge i projektet. I de første år vil firmaet ikke beskæftige ret mange folk, da forretningsmodellen går ud på at købe konsulentydelser i forbindelse med udvikling og produktion. Af denne grund vurderer vi at holdet bag firmaet sammen med den private investor er tilstrækkeligt, sammenlignet med hvad en bestyrrelse vil kunne bidrage med.
Da vi på holdet primært besider den tekniske viden til udvikling af produktet vil det være nødvendigt at købe ydelser hos andre firmaer til bl.a: Regnskab, produktion og evt. hjælp med markedsføring. Vi forestiller os at indhente tilbud fra flere forskellige større revisionsfirmaer, omkring hvad det vil koste at styre regnskabet for et firma i vores størrelse. På denne måde spare vi tid i forbindelse med regnskab, og kan koncentrere os om udvikling. Vi har valgt at bruge samme model omkring produktion af vores produkt. I stedet for selv at stå for produktion og alt hvad det indebærer, f.eks. vedligeholdelse af maskiner osv, indhenter vi forskellige tilbud omkring produktion hos et firma der har specialliseret sig i produktion af elektronik. Vi har valgt at lade detailledet tage sig af markedsføring, og derfor sælge produktet tilsvarende billigere.