Skak:Debug: Forskelle mellem versioner

Fra DAMNWiki
Spring til navigationSpring til søgning
No edit summary
No edit summary
 
(12 mellemliggende versioner af 3 andre brugere ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
== GUI ==
== GUI ==
* hvis man holder ctrl nede og trykker en brik, og derefter slipper ctrl, forsvinder muligheden for at rykke brikken ('''RETTET!''')
* God nyhed: Det er nu ikke længere muligt at klikke sine egne brikker når AI regner!


* Efter at have brugt "Gem som" fucker det!
== Motor ==
'''MOTOREN ER I KOMPLET UORDEN EFTER NYE TILTAG. Jeg ved, hvad der skal laves, men det bliver først efter datalogisk modellering aflevering'''
 
== AI ==
* Se Move/MoviePiece. Fejlen må være i AIPlayer, der sender forkerte positioner til motoren.
** Fejlen er delvist rettet, forstået på den måde, at den ikke opstår mere, men at der i sjældne tilfælde opstår loops, som ikke bliver fanget ordentligt. Har kørt over 100 spil igennem uden at støde på fejlen.
 
 
 
== Move/MovePiece fejlen ==
Dette har jeg prøvet:


* Vælger man debug og fravælger det igen, så er den stadig slået til ('''RETTET!''')
===I datalink, under move===
Hvis jeg kiggede på den brik, der forsøges rykket og kigger på det reelle board, så findes brikken ikke på boardet.


* Denne her er lidt tricky. Udløses f.eks. på følgende måde:
Altså brikken er blevet fjernet, men det forsøger alligevel at rykke den - det giver problemer
d2-d4, e7-e5, f2-f4, Bf8-b4
Nu står kongen i skak fra løberen på b4, og det er sådan set fint nok... men prøv først at klikke på c2 én gang (den skulle gerne vise, at bonden kan blokere for løberen). Klik på den igen for at afmarkere - og klik nu på den igen - nu fås en null pointer exception... meget mystisk


===I board, under movePiece===
Jeg har forsøgt at kigge på en briks position (sådan som den tror den står) og den reelle position på brættet.


== Motor ==
I tilfælde hvor der sker fejl, tror en brik, den står ét sted, men den tilsvarende plads på brættet er tom.
* Hvis man flytter et tårn uden at have flyttet kongen og det andet tårn, kan man ikke lave rokade med det tårn, som ikke har flyttet.
 
* ProtectKingMoves() - [[Billede:Protectkingmoves_1.png Eksempel #1]]
Det er lidt samme tilfælde som beskrevet ovenfor
 
===Konklusion===
Programmet forsøger at rykke en brik, som ikke er i spil mere - dette må ikke ske


== AI ==
* De moves der foretages bliver nogen gange ikke undo'et, har vidst noget med kongen at gøre. Sker ikke når kongens mulige ruk ikke medtages.ARGHGHGHGHG Jeg er jo idiot!
* AI går amok når menneske får mulighed for at castle. Rykker alle brikker på en gang... Fejl i castling?


[[Category:Fagprojekt]]
[[Category:Fagprojekt]]

Nuværende version fra 11. jun. 2007, 13:18

GUI

  • God nyhed: Det er nu ikke længere muligt at klikke på sine egne brikker når AI regner!

Motor

MOTOREN ER I KOMPLET UORDEN EFTER NYE TILTAG. Jeg ved, hvad der skal laves, men det bliver først efter datalogisk modellering aflevering

AI

  • Se Move/MoviePiece. Fejlen må være i AIPlayer, der sender forkerte positioner til motoren.
    • Fejlen er delvist rettet, forstået på den måde, at den ikke opstår mere, men at der i sjældne tilfælde opstår loops, som ikke bliver fanget ordentligt. Har kørt over 100 spil igennem uden at støde på fejlen.


Move/MovePiece fejlen

Dette har jeg prøvet:

I datalink, under move

Hvis jeg kiggede på den brik, der forsøges rykket og kigger på det reelle board, så findes brikken ikke på boardet.

Altså brikken er blevet fjernet, men det forsøger alligevel at rykke den - det giver problemer

I board, under movePiece

Jeg har forsøgt at kigge på en briks position (sådan som den tror den står) og den reelle position på brættet.

I tilfælde hvor der sker fejl, tror en brik, den står ét sted, men den tilsvarende plads på brættet er tom.

Det er lidt samme tilfælde som beskrevet ovenfor

Konklusion

Programmet forsøger at rykke en brik, som ikke er i spil mere - dette må ikke ske