Skak:Debug: Forskelle mellem versioner
Fra DAMNWiki
Spring til navigationSpring til søgning
Andreas (diskussion | bidrag) No edit summary |
Michael (diskussion | bidrag) No edit summary |
||
(12 mellemliggende versioner af 3 andre brugere ikke vist) | |||
Linje 1: | Linje 1: | ||
== GUI == | == GUI == | ||
* | * God nyhed: Det er nu ikke længere muligt at klikke på sine egne brikker når AI regner! | ||
* | == Motor == | ||
'''MOTOREN ER I KOMPLET UORDEN EFTER NYE TILTAG. Jeg ved, hvad der skal laves, men det bliver først efter datalogisk modellering aflevering''' | |||
== AI == | |||
* Se Move/MoviePiece. Fejlen må være i AIPlayer, der sender forkerte positioner til motoren. | |||
** Fejlen er delvist rettet, forstået på den måde, at den ikke opstår mere, men at der i sjældne tilfælde opstår loops, som ikke bliver fanget ordentligt. Har kørt over 100 spil igennem uden at støde på fejlen. | |||
== Move/MovePiece fejlen == | |||
Dette har jeg prøvet: | |||
===I datalink, under move=== | |||
Hvis jeg kiggede på den brik, der forsøges rykket og kigger på det reelle board, så findes brikken ikke på boardet. | |||
Altså brikken er blevet fjernet, men det forsøger alligevel at rykke den - det giver problemer | |||
===I board, under movePiece=== | |||
Jeg har forsøgt at kigge på en briks position (sådan som den tror den står) og den reelle position på brættet. | |||
== | I tilfælde hvor der sker fejl, tror en brik, den står ét sted, men den tilsvarende plads på brættet er tom. | ||
Det er lidt samme tilfælde som beskrevet ovenfor | |||
===Konklusion=== | |||
Programmet forsøger at rykke en brik, som ikke er i spil mere - dette må ikke ske | |||
[[Category:Fagprojekt]] | [[Category:Fagprojekt]] |
Nuværende version fra 11. jun. 2007, 13:18
GUI
- God nyhed: Det er nu ikke længere muligt at klikke på sine egne brikker når AI regner!
Motor
MOTOREN ER I KOMPLET UORDEN EFTER NYE TILTAG. Jeg ved, hvad der skal laves, men det bliver først efter datalogisk modellering aflevering
AI
- Se Move/MoviePiece. Fejlen må være i AIPlayer, der sender forkerte positioner til motoren.
- Fejlen er delvist rettet, forstået på den måde, at den ikke opstår mere, men at der i sjældne tilfælde opstår loops, som ikke bliver fanget ordentligt. Har kørt over 100 spil igennem uden at støde på fejlen.
Move/MovePiece fejlen
Dette har jeg prøvet:
I datalink, under move
Hvis jeg kiggede på den brik, der forsøges rykket og kigger på det reelle board, så findes brikken ikke på boardet.
Altså brikken er blevet fjernet, men det forsøger alligevel at rykke den - det giver problemer
I board, under movePiece
Jeg har forsøgt at kigge på en briks position (sådan som den tror den står) og den reelle position på brættet.
I tilfælde hvor der sker fejl, tror en brik, den står ét sted, men den tilsvarende plads på brættet er tom.
Det er lidt samme tilfælde som beskrevet ovenfor
Konklusion
Programmet forsøger at rykke en brik, som ikke er i spil mere - dette må ikke ske