Skak:Rapport: Forskelle mellem versioner
Fra DAMNWiki
Spring til navigationSpring til søgning
Boss (diskussion | bidrag) (New page: Denne side indeholder ting der skal med i rapporten. == Test == Faktum er at vi udelukkende har lavet funktionele test i forløbet. Har vi i enkelte deud situationer lavet strukturelle ...) |
Boss (diskussion | bidrag) No edit summary |
||
(4 mellemliggende versioner af den samme bruger vises ikke) | |||
Linje 1: | Linje 1: | ||
Denne side indeholder ting der skal med i rapporten. | Denne side indeholder ting der skal med i rapporten. | ||
== Projektet == | |||
Det er vigtigere at vi aflverer et mindre avanceret, men fuldt funktionsdygtigt skakspil, dvs. uden fejl. Fremfor at skakspil med mange features, men samtidig mange fejl. | |||
== Test == | == Test == | ||
Faktum er at vi udelukkende har lavet | Faktum er at vi udelukkende har lavet funktionelle test i forløbet. Har vi i enkelte debug situationer lavet strukturelle test? | ||
* Gør rede for at vi ikke har lavet strukturelle test. | * Gør rede for at vi ikke har lavet strukturelle test. | ||
== Appendix == | |||
Thyge kan godt lide at man kan læse appendixet for sig selv. Dvs at der skal laves en kort forklaring til hver klasse, og andre appendixer. F.eks. 5 linier der forklare hvad klassen gør og hvilke klasse den arbejder sammen med, evt. hvor den påtræder i hierakiet. | |||
[[Category:Fagprojekt]] | |||
== AI == | |||
<pre> | |||
TEORI: | |||
Andreas: | |||
Omkring spiltræssøgning (alphabeta og minimax) | |||
Indledende omkring minimax. Forklare alphabeta varianten. | |||
Optimering af spiltræssøgning | |||
Metoder til at søge hurtigere, og bedre. | |||
Undgå at søge alle grene, osv. | |||
DESIGN: | |||
Opbygning af alphabeta, og samarbejdet med evalueringsfunktionen: Andreas | |||
Evalueringsfunktion: Niklas | |||
skrive teori omkring dette | |||
IMPLEMENTERING: | |||
Alphabeta: Andreas | |||
Evaluering: Niklas | |||
OPTIMERING: | |||
Genetisk programmering (teori, resultater). Niklas | |||
Optimering på evalueringen. (valg og overvejelser omkring designet af denne). Niklas | |||
Optimering af alpha-beta. (overvejelser og resultater). Andreas | |||
</pre> |
Nuværende version fra 8. jun. 2007, 09:26
Denne side indeholder ting der skal med i rapporten.
Projektet
Det er vigtigere at vi aflverer et mindre avanceret, men fuldt funktionsdygtigt skakspil, dvs. uden fejl. Fremfor at skakspil med mange features, men samtidig mange fejl.
Test
Faktum er at vi udelukkende har lavet funktionelle test i forløbet. Har vi i enkelte debug situationer lavet strukturelle test?
- Gør rede for at vi ikke har lavet strukturelle test.
Appendix
Thyge kan godt lide at man kan læse appendixet for sig selv. Dvs at der skal laves en kort forklaring til hver klasse, og andre appendixer. F.eks. 5 linier der forklare hvad klassen gør og hvilke klasse den arbejder sammen med, evt. hvor den påtræder i hierakiet.
AI
TEORI: Andreas: Omkring spiltræssøgning (alphabeta og minimax) Indledende omkring minimax. Forklare alphabeta varianten. Optimering af spiltræssøgning Metoder til at søge hurtigere, og bedre. Undgå at søge alle grene, osv. DESIGN: Opbygning af alphabeta, og samarbejdet med evalueringsfunktionen: Andreas Evalueringsfunktion: Niklas skrive teori omkring dette IMPLEMENTERING: Alphabeta: Andreas Evaluering: Niklas OPTIMERING: Genetisk programmering (teori, resultater). Niklas Optimering på evalueringen. (valg og overvejelser omkring designet af denne). Niklas Optimering af alpha-beta. (overvejelser og resultater). Andreas