Skak:Debug: Forskelle mellem versioner

Fra DAMNWiki
Spring til navigationSpring til søgning
No edit summary
No edit summary
 
(4 mellemliggende versioner af den samme bruger vises ikke)
Linje 1: Linje 1:
== GUI ==
== GUI ==
* hvis man holder ctrl nede og trykker på en brik, og derefter slipper ctrl, forsvinder muligheden for at rykke brikken ('''RETTET!''')
* God nyhed: Det er nu ikke længere muligt at klikke på sine egne brikker når AI regner!
 
* Efter at have brugt "Gem som" fucker det!
 
* Vælger man debug og fravælger det igen, så er den stadig slået til ('''RETTET!''')
 
* Denne her er lidt tricky. Udløses f.eks. på følgende måde:
d2-d4, e7-e5, f2-f4, Bf8-b4
Nu står kongen i skak fra løberen på b4, og det er sådan set fint nok... men prøv først at klikke på c2 én gang (den skulle gerne vise, at bonden kan blokere for løberen). Klik på den igen for at afmarkere - og klik nu på den igen - nu fås en null pointer exception... meget mystisk
 
* Fortryd ryk får historik til at forsvinde
 


== Motor ==
== Motor ==
Linje 39: Linje 28:
===Konklusion===
===Konklusion===
Programmet forsøger at rykke en brik, som ikke er i spil mere - dette må ikke ske
Programmet forsøger at rykke en brik, som ikke er i spil mere - dette må ikke ske


[[Category:Fagprojekt]]
[[Category:Fagprojekt]]

Nuværende version fra 11. jun. 2007, 13:18

GUI

  • God nyhed: Det er nu ikke længere muligt at klikke på sine egne brikker når AI regner!

Motor

MOTOREN ER I KOMPLET UORDEN EFTER NYE TILTAG. Jeg ved, hvad der skal laves, men det bliver først efter datalogisk modellering aflevering

AI

  • Se Move/MoviePiece. Fejlen må være i AIPlayer, der sender forkerte positioner til motoren.
    • Fejlen er delvist rettet, forstået på den måde, at den ikke opstår mere, men at der i sjældne tilfælde opstår loops, som ikke bliver fanget ordentligt. Har kørt over 100 spil igennem uden at støde på fejlen.


Move/MovePiece fejlen

Dette har jeg prøvet:

I datalink, under move

Hvis jeg kiggede på den brik, der forsøges rykket og kigger på det reelle board, så findes brikken ikke på boardet.

Altså brikken er blevet fjernet, men det forsøger alligevel at rykke den - det giver problemer

I board, under movePiece

Jeg har forsøgt at kigge på en briks position (sådan som den tror den står) og den reelle position på brættet.

I tilfælde hvor der sker fejl, tror en brik, den står ét sted, men den tilsvarende plads på brættet er tom.

Det er lidt samme tilfælde som beskrevet ovenfor

Konklusion

Programmet forsøger at rykke en brik, som ikke er i spil mere - dette må ikke ske