Skak:Rapport: Forskelle mellem versioner

Fra DAMNWiki
Spring til navigationSpring til søgning
No edit summary
No edit summary
 
Linje 17: Linje 17:


[[Category:Fagprojekt]]
[[Category:Fagprojekt]]
== AI ==
<pre>
TEORI:
Andreas:
Omkring spiltræssøgning (alphabeta og minimax)
Indledende omkring minimax. Forklare alphabeta varianten.
Optimering af spiltræssøgning
Metoder til at søge hurtigere, og bedre.
Undgå at søge alle grene, osv.
DESIGN:
Opbygning af alphabeta, og samarbejdet med evalueringsfunktionen: Andreas
Evalueringsfunktion: Niklas
skrive teori omkring dette
IMPLEMENTERING:
Alphabeta: Andreas
Evaluering: Niklas
OPTIMERING:
Genetisk programmering (teori, resultater). Niklas
Optimering på evalueringen. (valg og overvejelser omkring designet af denne). Niklas
Optimering af alpha-beta. (overvejelser og resultater). Andreas
</pre>

Nuværende version fra 8. jun. 2007, 09:26

Denne side indeholder ting der skal med i rapporten.


Projektet

Det er vigtigere at vi aflverer et mindre avanceret, men fuldt funktionsdygtigt skakspil, dvs. uden fejl. Fremfor at skakspil med mange features, men samtidig mange fejl.

Test

Faktum er at vi udelukkende har lavet funktionelle test i forløbet. Har vi i enkelte debug situationer lavet strukturelle test?

  • Gør rede for at vi ikke har lavet strukturelle test.

Appendix

Thyge kan godt lide at man kan læse appendixet for sig selv. Dvs at der skal laves en kort forklaring til hver klasse, og andre appendixer. F.eks. 5 linier der forklare hvad klassen gør og hvilke klasse den arbejder sammen med, evt. hvor den påtræder i hierakiet.

AI

TEORI:

Andreas:

Omkring spiltræssøgning (alphabeta og minimax)
Indledende omkring minimax. Forklare alphabeta varianten.

Optimering af spiltræssøgning
Metoder til at søge hurtigere, og bedre.
Undgå at søge alle grene, osv.


DESIGN:

Opbygning af alphabeta, og samarbejdet med evalueringsfunktionen: Andreas

Evalueringsfunktion: Niklas
skrive teori omkring dette


IMPLEMENTERING:

Alphabeta: Andreas

Evaluering: Niklas



OPTIMERING:

Genetisk programmering (teori, resultater). Niklas

Optimering på evalueringen. (valg og overvejelser omkring designet af denne). Niklas

Optimering af alpha-beta. (overvejelser og resultater). Andreas