Skak:Debug: Forskelle mellem versioner

Fra DAMNWiki
Spring til navigationSpring til søgning
No edit summary
No edit summary
Linje 14: Linje 14:


== Motor ==
== Motor ==
* Hvis man flytter et tårn uden at have flyttet kongen og det andet tårn, kan man ikke lave rokade med det tårn, som ikke har flyttet.
'''MOTOREN ER I KOMPLET UORDEN EFTER NYE TILTAG. Jeg ved, hvad der skal laves, men det bliver først efter datalogisk modellering aflevering'''
* ProtectKingMoves() <br> [[Billede:Protectkingmoves_1.png|100px]] (exception står under billedbeskrivelsen)
* ProtectKingMoves() <br> [[Billede:Protectkingmoves_1.png|100px]] (exception står under billedbeskrivelsen)
* Check for skak: <br>
* Check for skak: <br>

Versionen fra 11. apr. 2007, 21:11

GUI

  • hvis man holder ctrl nede og trykker på en brik, og derefter slipper ctrl, forsvinder muligheden for at rykke brikken (RETTET!)
  • Efter at have brugt "Gem som" fucker det!
  • Vælger man debug og fravælger det igen, så er den stadig slået til (RETTET!)
  • Denne her er lidt tricky. Udløses f.eks. på følgende måde:

d2-d4, e7-e5, f2-f4, Bf8-b4 Nu står kongen i skak fra løberen på b4, og det er sådan set fint nok... men prøv først at klikke på c2 én gang (den skulle gerne vise, at bonden kan blokere for løberen). Klik på den igen for at afmarkere - og klik nu på den igen - nu fås en null pointer exception... meget mystisk

  • Fortryd ryk får historik til at forsvinde


Motor

MOTOREN ER I KOMPLET UORDEN EFTER NYE TILTAG. Jeg ved, hvad der skal laves, men det bliver først efter datalogisk modellering aflevering

  • ProtectKingMoves()
    (exception står under billedbeskrivelsen)
  • Check for skak:

AI

  • De moves der foretages bliver nogen gange ikke undo'et, har vidst noget med kongen at gøre. Sker ikke når kongens mulige ruk ikke medtages.ARGHGHGHGHG Jeg er jo idiot!
  • AI går amok når menneske får mulighed for at castle. Rykker alle brikker på en gang... Fejl i castling?