Skak:Debug: Forskelle mellem versioner
Fra DAMNWiki
Spring til navigationSpring til søgning
Andreas (diskussion | bidrag) (→AI) |
Andreas (diskussion | bidrag) No edit summary |
||
Linje 13: | Linje 13: | ||
== Motor == | == Motor == | ||
* Hvis man flytter et tårn uden at have flyttet kongen og det andet tårn, kan man ikke lave rokade med det tårn, som ikke har flyttet. | * Hvis man flytter et tårn uden at have flyttet kongen og det andet tårn, kan man ikke lave rokade med det tårn, som ikke har flyttet. | ||
* ProtectKingMoves() - [[Billede:Protectkingmoves_1.png]] | |||
== AI == | == AI == |
Versionen fra 11. apr. 2007, 10:43
GUI
- hvis man holder ctrl nede og trykker på en brik, og derefter slipper ctrl, forsvinder muligheden for at rykke brikken (RETTET!)
- Efter at have brugt "Gem som" fucker det!
- Vælger man debug og fravælger det igen, så er den stadig slået til (RETTET!)
- Denne her er lidt tricky. Udløses f.eks. på følgende måde:
d2-d4, e7-e5, f2-f4, Bf8-b4 Nu står kongen i skak fra løberen på b4, og det er sådan set fint nok... men prøv først at klikke på c2 én gang (den skulle gerne vise, at bonden kan blokere for løberen). Klik på den igen for at afmarkere - og klik nu på den igen - nu fås en null pointer exception... meget mystisk
Motor
- Hvis man flytter et tårn uden at have flyttet kongen og det andet tårn, kan man ikke lave rokade med det tårn, som ikke har flyttet.
- ProtectKingMoves() -
AI
- De moves der foretages bliver nogen gange ikke undo'et, har vidst noget med kongen at gøre. Sker ikke når kongens mulige ruk ikke medtages.ARGHGHGHGHG Jeg er jo idiot!
- AI går amok når menneske får mulighed for at castle. Rykker alle brikker på en gang... Fejl i castling?