Ideer (Virksomhedsstart): Forskelle mellem versioner

Fra DAMNWiki
Spring til navigationSpring til søgning
(New page: === Ideer === * P-skive * Transportsystem i vakuum * Persongenkendelse på billeder * Tilbudugen.dk -> madpriser * Sodavandskøler til cigarettænder i bilen * Intelligent hjem (ældreple...)
 
No edit summary
Linje 1: Linje 1:
=== Ideer ===
== Ideer ==


* P-skive
* P-skive
Linje 10: Linje 10:
* Kolde sko
* Kolde sko
* Aircondition i sædet
* Aircondition i sædet
== Møde med JH ==
* Identificer kunde.
* Pas på med at lade kunden være slutbrugeren, find en distributør.
* Hvad er formålet med produktet? (PAIN)
* Find en gruppe mennesker og identificer et problem de skal have løst
** JH Eksempel: Taxichauffører, sidder i bilen hele tiden -> Aircondition i sædet, sodavandskøler etc.
* Vigtigt ikke kun at vælge udfra kundegruppe og formål - Det skal også være sjovt at arbejde med!
* Det kan være en god idé at kundegruppen er en niche: Færre variationer af problemet -> nemmere at tilfredsstille.
** Det handler om at komme i gang, ikke om at komme ud på et kæmpe marked.
** Udvidelse til større marked kan ske når virksomheden er kommet godt fra start.
== Næste skridt ==
Udeluk de mest uinteressante ideer. Identificer kunder til de resterende.
=== Andreas' forslag ===
De følgende forslag er dem jeg umiddelbart helst vil arbejde med. Har skrevet et par potentielle kunder.
* P-skive
** Autoudstyrforhandler
* Sodavandskøler, aircondition, generelt gadgets til bilen til hyppige brugere af bilen
** Taxichauffører(-selskaber)
** Pendlere
* Intelligent hjem
** Ældreplejen (måske for vidt begreb)

Versionen fra 26. sep. 2008, 08:38

Ideer

  • P-skive
  • Transportsystem i vakuum
  • Persongenkendelse på billeder
  • Tilbudugen.dk -> madpriser
  • Sodavandskøler til cigarettænder i bilen
  • Intelligent hjem (ældrepleje)
  • Ældrevenligt operativsystem
  • Kolde sko
  • Aircondition i sædet

Møde med JH

  • Identificer kunde.
  • Pas på med at lade kunden være slutbrugeren, find en distributør.
  • Hvad er formålet med produktet? (PAIN)
  • Find en gruppe mennesker og identificer et problem de skal have løst
    • JH Eksempel: Taxichauffører, sidder i bilen hele tiden -> Aircondition i sædet, sodavandskøler etc.
  • Vigtigt ikke kun at vælge udfra kundegruppe og formål - Det skal også være sjovt at arbejde med!
  • Det kan være en god idé at kundegruppen er en niche: Færre variationer af problemet -> nemmere at tilfredsstille.
    • Det handler om at komme i gang, ikke om at komme ud på et kæmpe marked.
    • Udvidelse til større marked kan ske når virksomheden er kommet godt fra start.

Næste skridt

Udeluk de mest uinteressante ideer. Identificer kunder til de resterende.

Andreas' forslag

De følgende forslag er dem jeg umiddelbart helst vil arbejde med. Har skrevet et par potentielle kunder.

  • P-skive
    • Autoudstyrforhandler
  • Sodavandskøler, aircondition, generelt gadgets til bilen til hyppige brugere af bilen
    • Taxichauffører(-selskaber)
    • Pendlere
  • Intelligent hjem
    • Ældreplejen (måske for vidt begreb)