Barrierer og risici (Virksomhedsstart): Forskelle mellem versioner

Fra DAMNWiki
Spring til navigationSpring til søgning
(Første udkast. Næste skridt er at undersøge hvordan vi løser barriere-problemer.)
 
No edit summary
 
Linje 1: Linje 1:
Undervejs i udviklingen af et produkt som vores vil der helt naturligt opstå forskellige udfordringer, som kan have indflydelse på produktets success. De kan faktisk have så stor indflydelse, at en produktion må udskydes, grundet uforudsete problemer, eller at produktet i sidste ende slet ikke kan blive til noget, på grund af manglende godkendelser. Det er derfor vigtigt, at vi forsøger at forudsige hvilke udfordringer vi kan komme ud for. Hvornår, hvordan og hvorfor de opstår, samt hvad vi kan gøre for at undvige eller løse dem.  
Undervejs i udviklingen af et produkt som vores vil der helt naturligt opstå forskellige udfordringer, som kan have indflydelse på produktets success. De kan faktisk have så stor indflydelse, at en produktion må udskydes, grundet uforudsete problemer, eller at produktet i sidste ende slet ikke kan blive til noget, på grund af manglende godkendelser. Det er derfor vigtigt, at vi forsøger at forudsige hvilke udfordringer vi kan komme ud for. Hvornår, hvordan og hvorfor de opstår, samt hvad vi kan gøre for at undvige eller løse dem. Vi kigger således på risici forbundet med teknologien, IPR samt markedet.  


En større udfordring vil være at få produktet godkendt. Der er helt klare regler omkring udformning af parkeringsskiver, også elektroniske. Det er således vigtigt at vi overholder disse regler for parkeringsskiver, for at få vores produkt godkendt.
== Teknologien ==
Under idéudviklingen har vi antaget at produktet vil afhjælpe de irritationsmomenter der kan opstå, hvis parkeringsskiven ikke er blevet sat. Vi er nødt til at sikre os at dette rent faktisk er gældende, altså at vores produkt afhjælper irritationsmomenterne. Vi skal altså sørge for at produktet har en værdi for forbrugeren, således at han/hun ser det som en mulighed at købe det.
 
Dette vil kræve udvikling af en prototype, som skal evalueres af eksperter. Her vil det være oplagt at benytte distributørerne, da det med rimelighed kan antages at de har kendskab til markedet og til forbrugeren. Samtidig er det dog vigtigt at lytte til forbrugeren. Vi skal derfor gøre det muligt for forbrugeren at komme med feedback omkring produktet. 
 
== IPR ==
En af de større udfordringer vil være at få produktet godkendt. Der er helt klare regler omkring udformning af parkeringsskiver, herunder elektroniske. Det er således vigtigt at disse regler for parkeringsskiver overholdes. Det er samtidog også vigtigt at de komponenter vi benytter ikke er sundhedsskadelige, eller på anden måde kan være problematiske, således at en godkendelse kan blive vanskelig.


Vi kan støde på problemer vedrørende det patent Cartime Technologies har på deres elektroniske p-skive. Derfor er det meget vigtigt, at vi sætter os ind i, hvad de har patent på, så vi ikke handler i strid mod dette.  
Vi kan støde på problemer vedrørende det patent Cartime Technologies har på deres elektroniske p-skive. Derfor er det meget vigtigt, at vi sætter os ind i, hvad de har patent på, så vi ikke handler i strid mod dette.  


Endelig er det vigtigt at de komponenter vi benytter ikke er sundhedsskadelige, eller på anden måde kan være problematiske, således at en godkendelse kan blive vanskelig.
En helt anden barriere kan opstå, selvom de nødvendige godkendelser og patenter er indhentet. Hvis vi i den endelige test ikke kan kvalitetsgodkende produktet, kan vi ikke sælge det, og vi er således nødt til at ændre i produktionsproceduren. Det er især vigtigt i vores virksomhed, da vi lader en underleverandør stå for produktionen. Det gør det sværere at holde øje med produktionen undervejs, hvorfor fejl i produktionen risikerer at blive overset. En systematisk overvågning af produktionen er derfor nødvendig.
 
== Markedet ==
Der er forskellige risici forbundet med markedet. Under idéudviklingen antages det som nævnt at produktet afhjælper irritationsmomenterne forbundet med en almindelig parkeringsskive. Hvis markedet ikke ser de samme irritationsmomenter forbundet med parkeringsskiven, kan vores produkt ikke afhjælpe forbrugerne, hvorfor det ikke vil skabe nogen værdi for dem. Samtidig er der den risko at forbrugeren ikke er tryg ved virksomheden og hellere vil købe produkter fra kendte, velrenommerede virksomheder. Vi skal således sørge for at vi hos distributøren opfattes som en fornuftig og sund virksomhed.


En helt anden barriere kan opstå, selvom der er styr på alle godkendelser og patenter. Hvis vi i den endelige test ikke kan kvalitetsgodkende produktet, kan vi ikke sælge det, og vi er således nødt til at ændre i produktionsproceduren. Det er især vigtigt i vores virksomhed, da vi lader underproducenter stå for produktionen. Det gør det sværere at holde øje med produktionen undervejs, hvorfor fejl i produktionen risikerer at blive overset.
For at undgå at parkeringsskiven afhjælper forkerte problemer er vi nødt til at lave undersøgelser hos forbrugeren, for at specificere hvilke irritationsmomenter den typiske bruger forbinder med parkeringsskiven.


[[Kategori:Virksomhedsstart]]
[[Kategori:Virksomhedsstart]]

Nuværende version fra 9. dec. 2008, 09:34

Undervejs i udviklingen af et produkt som vores vil der helt naturligt opstå forskellige udfordringer, som kan have indflydelse på produktets success. De kan faktisk have så stor indflydelse, at en produktion må udskydes, grundet uforudsete problemer, eller at produktet i sidste ende slet ikke kan blive til noget, på grund af manglende godkendelser. Det er derfor vigtigt, at vi forsøger at forudsige hvilke udfordringer vi kan komme ud for. Hvornår, hvordan og hvorfor de opstår, samt hvad vi kan gøre for at undvige eller løse dem. Vi kigger således på risici forbundet med teknologien, IPR samt markedet.

Teknologien

Under idéudviklingen har vi antaget at produktet vil afhjælpe de irritationsmomenter der kan opstå, hvis parkeringsskiven ikke er blevet sat. Vi er nødt til at sikre os at dette rent faktisk er gældende, altså at vores produkt afhjælper irritationsmomenterne. Vi skal altså sørge for at produktet har en værdi for forbrugeren, således at han/hun ser det som en mulighed at købe det.

Dette vil kræve udvikling af en prototype, som skal evalueres af eksperter. Her vil det være oplagt at benytte distributørerne, da det med rimelighed kan antages at de har kendskab til markedet og til forbrugeren. Samtidig er det dog vigtigt at lytte til forbrugeren. Vi skal derfor gøre det muligt for forbrugeren at komme med feedback omkring produktet.

IPR

En af de større udfordringer vil være at få produktet godkendt. Der er helt klare regler omkring udformning af parkeringsskiver, herunder elektroniske. Det er således vigtigt at disse regler for parkeringsskiver overholdes. Det er samtidog også vigtigt at de komponenter vi benytter ikke er sundhedsskadelige, eller på anden måde kan være problematiske, således at en godkendelse kan blive vanskelig.

Vi kan støde på problemer vedrørende det patent Cartime Technologies har på deres elektroniske p-skive. Derfor er det meget vigtigt, at vi sætter os ind i, hvad de har patent på, så vi ikke handler i strid mod dette.

En helt anden barriere kan opstå, selvom de nødvendige godkendelser og patenter er indhentet. Hvis vi i den endelige test ikke kan kvalitetsgodkende produktet, kan vi ikke sælge det, og vi er således nødt til at ændre i produktionsproceduren. Det er især vigtigt i vores virksomhed, da vi lader en underleverandør stå for produktionen. Det gør det sværere at holde øje med produktionen undervejs, hvorfor fejl i produktionen risikerer at blive overset. En systematisk overvågning af produktionen er derfor nødvendig.

Markedet

Der er forskellige risici forbundet med markedet. Under idéudviklingen antages det som nævnt at produktet afhjælper irritationsmomenterne forbundet med en almindelig parkeringsskive. Hvis markedet ikke ser de samme irritationsmomenter forbundet med parkeringsskiven, kan vores produkt ikke afhjælpe forbrugerne, hvorfor det ikke vil skabe nogen værdi for dem. Samtidig er der den risko at forbrugeren ikke er tryg ved virksomheden og hellere vil købe produkter fra kendte, velrenommerede virksomheder. Vi skal således sørge for at vi hos distributøren opfattes som en fornuftig og sund virksomhed.

For at undgå at parkeringsskiven afhjælper forkerte problemer er vi nødt til at lave undersøgelser hos forbrugeren, for at specificere hvilke irritationsmomenter den typiske bruger forbinder med parkeringsskiven.