Skak:Debug

Fra DAMNWiki
Spring til navigationSpring til søgning

GUI

  • hvis man holder ctrl nede og trykker på en brik, og derefter slipper ctrl, forsvinder muligheden for at rykke brikken (RETTET!)
  • Efter at have brugt "Gem som" fucker det!
  • Vælger man debug og fravælger det igen, så er den stadig slået til (RETTET!)
  • Denne her er lidt tricky. Udløses f.eks. på følgende måde:

d2-d4, e7-e5, f2-f4, Bf8-b4 Nu står kongen i skak fra løberen på b4, og det er sådan set fint nok... men prøv først at klikke på c2 én gang (den skulle gerne vise, at bonden kan blokere for løberen). Klik på den igen for at afmarkere - og klik nu på den igen - nu fås en null pointer exception... meget mystisk

  • Fortryd ryk får historik til at forsvinde


Motor

MOTOREN ER I KOMPLET UORDEN EFTER NYE TILTAG. Jeg ved, hvad der skal laves, men det bliver først efter datalogisk modellering aflevering

AI

  • Se Move/MoviePiece. Fejlen må være i AIPlayer, der sender forkerte positioner til motoren.
    • Fejlen er delvist rettet, forstået på den måde, at den ikke opstår mere, men at der i sjældne tilfælde opstår loops, som ikke bliver fanget ordentligt. Har kørt over 100 spil igennem uden at støde på fejlen.


Move/MovePiece fejlen

Dette har jeg prøvet:

I datalink, under move

Hvis jeg kiggede på den brik, der forsøges rykket og kigger på det reelle board, så findes brikken ikke på boardet.

Altså brikken er blevet fjernet, men det forsøger alligevel at rykke den - det giver problemer

I board, under movePiece

Jeg har forsøgt at kigge på en briks position (sådan som den tror den står) og den reelle position på brættet.

I tilfælde hvor der sker fejl, tror en brik, den står ét sted, men den tilsvarende plads på brættet er tom.

Det er lidt samme tilfælde som beskrevet ovenfor

Konklusion

Programmet forsøger at rykke en brik, som ikke er i spil mere - dette må ikke ske


MICHAEL SPECIAL

Fremprovokeres på følgende måde:

  • start spil med dig som hvid og AI med tænketid 20 og dybde 6
  • AI'en skal benytte en åbningen Evans Gambit (muligvis også andre, hvor han flytter e7-e5) i første træk.
  • Flyt Sg1-f3. AI flytter e7-e5. Tag denne bonde med din hest. Exception burde komme her!!!!
  • AI benytter nu alphabeta pruning og flytter dronningen Dd8-e7.
  • Beskyt din hest ved at flytte d2-d4
  • Dronningen tager din hest og du tager hans dronning med din bonde
  • Hvis du er kommet hertil uden exception, er du bare sej!!!!