Ideen (Virksomhedsstart)
I Danmark er bestanden af personbiler vokset i de sidste mange år. En øget bilbestand, betyder øget behov for parkeringspladser, som mange byer har problemer med at få anlagt fordi de simpelthen ikke har plads til dem tæt på centrum. Hvis en by mangler parkeringspladser, kan dette være fatalt for især detailhandlen, idet kunderne dermed vil søge mod storcentrene, som i de senere år er blomstret op overalt i Danmark. Storcentrene udmærker sig ved at have alle de efterspurgte butikker tæt samlet, og ved at have masser af parkeringsmuligheder til kunderne.
I byerne forsøger man sig med at gøre de tilgængelige parkeringsmuligheder mere restriktive ved at sætte den tilladte parkeringstid ned. Dette betyder at parkeringsskiven bliver endnu vigtigere at sætte når bilen forlades, idet en lavere parkeringstid for en parkeringsplads kun kan opretholdes ved øget regelmæssig parkeringkontrol. At sætte parkeringsskiven kan for mange let blive et irritationsmoment, da det er svært at gøre til en vane, fordi det ikke er ved hver parkering at parkeringsskiven kræves sat.
Vi kan med vores produkt hjælpe den almindelige gennemsnits-stressede dansker med automatisk at få sat parkeringsskiven og dermed eliminere dette lille irritationsmoment. Der er masser af eksempler på produkter, der med succes har hjulpet forbrugeren af med små dagligdags "problemer", f.eks. termostatstyret varmeapparater og ...
Vores produkt må anses for værende en luksusvare, idet den ikke har andet formål end hvad en almindelig parkeringsskive til 20 kr har. Med undtagelse af de seneste par måneder, har danskerne i lang tid haft råd og købelysten til at investere i luksusvarer og det er således på denne baggrund at vi anser vores produkt for værende en god forretningsmulighed.
Der findes allerede en spiller på markedet for automatiske parkeringsskiver, som vi bestemt ikke må ignorere. Vi mener dog sagtens at markedet kan bære vores produkt også, idet man med vores parkeringsskive får et produkt, der lettere tilgængeligt samt har en lavere butikspris end allerede eksisterende produkter.