Marketing (Virksomhedsstart)

Fra DAMNWiki
Version fra 3. dec. 2008, 09:48 af Andreas (diskussion | bidrag) Andreas (diskussion | bidrag) (New page: I de foregående afsnit er produktet samt markedet blevet beskrevet udførligt. For at kunne sælge produktet, er vi nødt til at have en plan for hvordan produktet markedsføres. Her er v...)
(forskel) ←Ældre version | Nuværende version (forskel) | Nyere version → (forskel)
Spring til navigationSpring til søgning

I de foregående afsnit er produktet samt markedet blevet beskrevet udførligt. For at kunne sælge produktet, er vi nødt til at have en plan for hvordan produktet markedsføres. Her er vi nødt til at beslutte os for hvilket marked vi vil koncentrere os om til at starte med, samt hvilken kundekreds produktet skal ud til.

Geografisk marked

Produktet har under idéudviklingen været tænkt som et alternativ til P-Watch fra Cartime Technologies. Det er derfor oplagt at vi koncentrerer os om det samme marked, det vil sige Danmark. Her skal vi have opbygget en solid markedsandel, før vi kan tænke på at udvide til andre geografiske områder.

Vi forestiller os, at vi i 2011 vil udvide til Sverige, et marked som vi forventer er nogenlunde tilsvarende det danske marked. Dette giver vi også udtryk for nedenfor, hvor vi estimerer vores salgstal. Næste skridt er at udvide til Tyskland, hvor antallet af biler er meget større end i Danmark. Vi forventer således et meget øget salgstal ved at sælge produktet i Tyskland.

Rækkefølgen af de næste afsnit skal lige overvejes. Måske beskrive i ét større afsnit, vores arbejde med at få THansen og BilXperten til at distribuere vores produkt. De kunne så også stå for reklamefremstød etc.

Kundekreds

Pris

Reklamefremstød

Distribution

Vi har taget kontakt med forskellige autotilbehørforhandlere med henblik på distribution af vores produkt.

Estimater